loading...
plant productions technology
hadi بازدید : 4 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

هاليتوز يا بدبويي دهان

هاليتوز يا بدبويي دهان يك شكايت شايع در بين بيماران مراجعه كننده به مطب متخصصين داخلي و گوش و حلق و بيني ، دندانپزشكان و پزشكان عمومي مي باشد. اكثر بيماران بدون گرفتن نتيجه خاصي ، از مراكز درماني خارج مي شوند و گاه اين پديده باعث بروز مسايل جدي در خود و خانواده آنها مي گردد.
دلايل هاليتوز به سه دسته تقسيم مي شوند. علل غير پاتولوژيك ،علل پاتولوژيك و علل روحي رواني . علاوه بر مسايل مطرح شده در كتب و مقالات اخيرا ارتباط محكمي را بين وجود هليكوباكترپيلوري و پديده بدبويي دهان عنوان كرده اند كه روش درمان اين عارضه را تغيير داده است.
در اين مقاله سعي در جمع آوري اطلاعات مفيد براي درك بهتر بدبويي دهان و چگونگي برخورد و درمان با آن شده است . همچنين ارتباط بين هليكوباكترپيلوري و بدبويي نيز مورد بحث قرار گرفته است.

hadi بازدید : 25 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

آیا میدانستید که سیگاری ها موقع بیماری ۸ روز دیرتر از افراد عادی خوب می شوند؟

آیا میدانستید که مصرف هر یک نخ سیگار ، ۵٫۵ دقیقه از عمر انسان می کاهد؟

آیا میدانستید که افراد سیگاری ۲ برابر غیر سیگاری ها احتمال ابتلا به زخم معده را دارند؟

آیا میدانستید که روزانه هشت تا ده هزار نفر از نوجوانان در جهان کشیدن سیگار را آغاز می‌کنند؟

آیا میدانستید که استعمال سیگار در زنان باردار سبب مرگ تقریبا ۴.۰۰۰ نوزاد در سال می شود؟

آیا میدانستید که دود سیگار موجود در محیط بیش‌‌تر از مصرف مواد قندی در پوسیدگی دندان‌های کودکان نقش دارد؟

آیا میدانستید که درآمد سالانه یک کارخانه سیگار آمریکایی معادل ۱۵ سال فروش نفت ایران است؟

آیا میدانستید که روزانه ۱۵ میلیارد نخ سیگار در سراسر جهان خریداری میشود، به عبارت دیگر هر دقیقه ۱۰ میلیون نخ و یا ۵٫۶ تریلیون نخ در سال؟

آیا میدانستید که مصرف مواد دخانی در هر ۸ ثانیه یک نفر را می‌کشد و سالانه ۴ میلیون مرگ و یا حدود ۱۰ هزار مرگ روزانه در پی دارد؟

آیا میدانستید که سیگار کشیدن خطراتی وخیم برای سلامت مادر و جنین ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و مرگ ناگهانی نوزاد شود؟

آیا میدانستید که در سال ۱۹۹۶ از کل زباله های جمع آوری شده در امریکا ۲۰ درصد مربوط به ته سیگار بوده است؟

آیا میدانستید که دود سیگار موجود در محیط بیش‌‌تر از مصرف مواد قندی در پوسیدگی دندان‌های کودکان نقش دارد؟

آیا میدانستید که سالیانه نزدیک به 6۰.۰۰۰ نفر بعلت عوارض سیگار در ایران فوت می شوند؟

آیا میدانستید که مصرف سیگار در ایران سالانه حدود ۶۰ میلیارد نخ میباشد و از این میزان در حدود ۱۳ تا ۱۵ میلیارد آن متعلق به شرکت دخانیات ایران و الباقی محصولات خارجی است؟

آیا میدانستید که در ایران سالانه بیش از 60 میلیارد نخ سیگار دود می‌شود که این میزان رقمی بالغ بر "هزار و هفتصد میلیارد" تومان هزینه را در بر می‌گیرد؟

 

hadi بازدید : 25 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

چرا ما خدا رو تو همه کارها و شرایطمون فراموشش میکنیم درحالی که او خود به ما میگه که منو فراموش نکن

 

 

 

آنگاه که تنها شدی و در جست جوی یک تکیه گاه مطمئن هستی ، بر من توکل نما .(نمل/79)


انگاه که نا امیدی بر جانت پنجه افکند و رها نمی شوی ، به من امیدوار باش. (زمر/53)


انگاه که سرمست زندگی دنیا و مغرور به آن شدی ،به یاد قیامت باش. (فاطر/5)



انگاه که دوست داری به آرزویت برسی ، به درگاهم دعا کن تا اجابت نمایم.(غافر/60)


انگاه که در پی تعالی و کمال هستی ، نیتت را پاک و الهی کن . (فاطر/29-30)


انگاه که دوست داری کسی همواره به یادت باشد،

به یاد من باش که من همواره به تو هستم.(بقره/152)


انگاه که دوست داری با من هم سخن شوی ، نماز را به یاد من بخوان. ( طه/14)


آنگاه که روحت تشنه نیایش و راز و نیاز است ، آهسته من را بخوان. (اعراف/55)


آنگاه که شیطان همواره در پی وسوسه توست ، به من پناه ببر.(مومن/97)


آنگاه که لغزش ها روحت را آزرده ساخت ، در توبه به روی تو باز است . (قصص/67)

 

hadi بازدید : 14 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (1)

اگر شما می‌خواهید از محافل تیره چشم تان بدون صرف هزینه و آسیب رساندن به پوستتان خلاص شوید از این 5 داروی خانگی استفاده کنید.به گزارش یاهوهلث؛ در زیر چشم محافل تیره ناخوشایندی وجود دارد که بسیاری از افراد برای پنهان کردن آنها از محصولات آرایشی و بهداشتی که دارای مواد شیمیایی است استفاده می‌کنند که این امر می‌تواند برای پوست حساس زیر چشم مضر باشد. بنابراین گزارش، برخی از راه حل‌های موثر طبیعی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آنها این علائم را تا حد زیادی کاهش و از عوارض آن در آینده جلوگیری کنید.

 

رب گوجه فرنگی

یکی از موثرترین درمان‌ها برای رفع تیرگی زیر چشم است.شما می‌توانید در خانه با مخلوط یک یا دو گوجه‌فرنگی تازه یک قاشق غذاخوری آب لیمو کمی آرد گرم و پودر زردچوبه یک خمیر ضخیم آماده کنید و پس از 10 یا 20 دقیقه با آب تمیز آن را به آرامی بشوئید. تکرار این فرآیند 2 یا 3 بار در هفته رنگ پوست اطراف چشم را به طور کامل از بین خواهد برد.

 

خیار و سیب زمینی

قرار دادن برشی از خیار تازه و سیب زمینی می‌تواند محافل تیره چشم را تا حد زیادی کاهش دهد همچنین شما می‌توانید آب خیار تازه و سیب زمینی را با کمک یک چوپ پنبه در اطراف چشم خود اعمال کنید.

 

روغن بادام

روغن بادام یک عنصر طبیعی است که برای پوست‌های حساس و ظریف اطراف چشم بسیار مفید است. روغن بادام را شب قبل از خواب بر چشم خود بمالید و صبح روز بعد با آب سرد آن را بشویید. حداقل به مدت یک ماه این کار را تکرار کنید، خواهید دید که حلقه‌های تیره زیر چشمتان تقریباً ناپدید می‌شوندنه تنها باعث تسکین چشم می‌شود بلکه حلقه‌های تیره دور چشم را نیز کاهش می‌دهد. نعناع تازه خرد شده را به مدت 5 یا 10 دقیقه روی تیرگی قرار دهید و سپس به آرامی آن را با یک پارچه تمیز و سرد پاک کنید.

 

پرتغال و گلیسیرین

این عمل علاوه بر از بین بردن حلقه‌های تیره چشم، باعث درخشش پوست به طور کلی می‌شود و پوست اطراف چشم را نیز نرم و صاف تر از قبل خواهد کرد.

 

hadi بازدید : 29 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

اكثر افراد دچار مشكلات گوارشی در طول عمر خود می‌شوند. برخی از این مشكلات به خودی خود برطرف شده یا برخی به كمك دارو درمان می‌شوند، اما از طرفی بعضی دیگر نیز همچنان به صورت مزمن باقی می‌مانند.

 

سوزش سردل

سیستم گوارش بدن شامل یك لوله (مجرا) از دهان تا روده (مری، معده و روده) و همچنین سایر اندام‌هایی است كه به این مجرا متصل می‌شوند. قسمت شكم، كاملاً توسط اندام‌های دستگاه گوارش پر شده است، بنابراین اهمیت سالم بودن دستگاه گوارش از آن جهت است كه تمامی سلول‌های موجود در بدن از طریق همین دستگاه تغذیه می‌شوند. بیماری‌های دستگاه گوارش بر اثر عوامل متعدد و دارای نشانه‌های مختلفی هستند. ناراحتی‌های روده‌ای (روده بزرگ و كوچك)، یبوست، اسهال، استفراغ، عدم هضم مواد غذایی و... همه و همه از بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش می‌باشند. اغلب بیماری‌های دستگاه گوارش ناشی از عوامل زیر هستند:

 

استرس

استرس (جسمی، روحی و عاطفی و فكری) می‌تواند یكی از مهم‌ترین عوامل در بروز مشكلات گوارشی (مانند سندرم روده تحریك‌پذیر و سوءهاضمه) باشد. هنگامی كه دچار استرس می‌شوید، فرآیند هضم مواد غذایی دچار اشكال شده و سرعت آن كاهش می‌یابد، زیرا تمام قوای بدن (رسانیدن خون، تامین انرژی و رسانیدن اكسیژن) صرف از بین بردن استرس وارده به بدن شده و سعی می‌كند مناطق درگیر با استرس را تقویت و انرژی رسانی كند، در نتیجه این امر به خودی خود سبب می‌شود كه مواد غذایی به مدت طولانی‌تری در دستگاه گوارش مانده و سبب ایجاد عوارض گوارشی می‌شود.

 

مصرف كافئین

مصرف قهوه به مقدار زیاد اگر با معده خالی انجام شود، سبب بروز ناراحتی و گرفتگی دستگاه گوارش می‌شود. مصرف زیاد قهوه سبب افزایش یافتن اسیدیته ترشحات معده شده و در نتیجه به جدار روده‌ها آسیب می‌رساند. از طرفی قهوه سبب ایجاد سوزش سر دل و برگشت اسید (ریفلاكس) می‌شود، زیرا موجب شل شدن اسفنكتر میان مری و معده می‌گردد.

 

مصرف انواع داروها

بسیاری از داروهایی كه مصرف می‌كنیم، روی عملكرد دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارند. یكی از آسیب‌های شایع دستگاه گوارش بر اثر مصرف داروها، آسیب دیدن جدار و مخاط معده می‌باشد. برخی از داروها سبب كاهش فعالیت و عملكرد عصب‌ها و ماهیچه‌های دستگاه گوارش می‌شوند. برخی از داروها نیز سبب بروز یبوست در افراد می‌گردند، بنابراین با پزشك خود در مورد عوارض جانبی داروها مشورت نمایید.

 

كم‌تحركی افراد

اگر در زندگی، فرد كم تحركی بوده و فعالیت فیزیكی چندانی ندارید، این امر سبب تضعیف دستگاه گوارش می‌شود. كم تحركی سبب كاهش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌شود و یبوست ایجاد می‌كند. ورزش‌كردن، سبب رفع تنبلی معده شده و با تحریك ماهیچه‌های روده سبب حركت مواد غذایی موجود در روده می‌شود و به دفع آن كمك می‌كند.بنابراین برای داشتن سیستم گوارش سالم باید سبك زندگی افراد سالم باشد و با رژیم غذایی مناسب، ورزش مداوم، اجتناب از مصرف الكل و دخانیات و كم كردن استرس در زندگی، به این امر كمك كنیم.

 

خوب نجویدن

خوب نجویدن غذا و قورت دادن (بلعیدن) آن سبب می‌شود كه كار دستگاه گوارش مضاعف شود و مدت زمان طولانی‌تری را صرف تجزیه و شكستن مواد غذایی به اجزای كوچك‌تر نماید و همین امر سبب می‌شود كه جذب ریزمغذی‌ها از قبیل انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر تركیبات مورد نیاز بدن به خوبی انجام نشده و دفع شوند. از طرفی خوب نجویدن غذا می‌تواند سبب آروغ زدن، تولید گاز و عدم هضم مواد غذایی شود.

 

سیگار كشیدن

تركیبات شیمیایی زیادی در سیگار وجود دارد كه صدها نوع از این تركیبات سمی می‌باشند و این تركیبات سمی با آسیب رساندن به دستگاه گوارش سبب بیماری‌های رایج دستگاه گوارش مانند سوزش سر دل و زخم‌معده می‌شوند. سیگار كشیدن همچنین سبب افزایش خطر ابتلا به التهاب روده و سنگ كیسه صفرا می‌شود.

 

داشتن رژیم غذایی كم‌فیبر

فیبر یكی از تركیبات مفید مواد غذایی است كه سبب خوب كاركردن دستگاه گوارش شده و به دستگاه گوارش در حذف مواد زائد و سمی كمك می‌نماید. فقدان فیبر در رژیم غذایی روزانه افراد می‌تواند سبب بروز یبوست و سایر بیماری‌ها از جمله سرطان روده و كولون گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

hadi بازدید : 24 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)

دوستای گلم میخوام در اینجا کتابی رو براتون معرفی کنم که مقایسه ای مختصر کرده بین زبان ترکی و فارسی

به دور از جانبداری از یک قوم و زبان و ملت میخوام اینجا این کتاب رو دانلود کنین خیلی جالبه

http://dl.irpdf.com/ebooks/Part10/www.irpdf.com(4786).pdf

hadi بازدید : 11 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)

 

 
senden koptuğumdan beri...
ne zaman senin yaşlarında birilerini görsem...
aklıma gelirsin bir ahh çekerim...
gurbete geldiğimden beri...
senin kokunu özlerim...
sen yokken kanadım da kırık, gönlümde...
hiç kimse senin kadar sevmedi sevgilim...
hadi بازدید : 11 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)
شاید خبر این‌که قبل از مرگ چند بار می توانید پدر و مادر خود را ملاقات کنید، بسیار ناراحت‌کننده باشد اما یک سایت انگلیسی امکان این پیش‌بینی را برای کاربرانش فراهم کرده و دلیل کار خود را تمرکز برروی بعضی فاکتورها برای بهتر شدن زندگی انسان‌ها عنوان می‌کند.


به گزارش ایسنا، اگر سری به سایت Seeyourfolks.com بزنید بعد از پاسخ به چند سوال شاید از نتیجه تعجب کنید! 

 

این سایت بعد از گرفتن نام کشور،‌ تعداد روزهایی که پدر و مادر خود را در سال‌ می‌بینید، سن پدر و مادر به صورت حدودی، تعداد روزهایی که آن‌ها پیش شما خواهند بود را پیش‌بینی می‌کند و این پیش‌بینی براساس اطلاعات سازمان جهانی سلامت در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 

گذشته از غیرواقعی بودن و مستند نبون این اطلاعات، شاید بد نباشد بدانید علت طراحی چنین سایتی چه بوده است؟ در این سایت آمده ما معتقدیم که افزایش آگاهی در مورد مقوله مرگ به ما کمک می‌کند تا زندگی‌مان را بسازیم. بودن به یاد کسانی که مدیون آن‌ها هستیم می تواند در تمرکز برروی پارامترها و تبدیل شدن ما به انسان‌های بهتر کمک کننده باشد.

 

لوک تیپنگ یکی از طراحان این سایت در این رابطه در صفحه توییتر خود نوشته چند هفته پیش بود که دوستانم مرا به بهانه‌ای از دیدن پدر و مادرم منصرف کردند. در حالی که به مهمانی با دوستانم فکر می کردم سوالی ذهنم را مشغول خود ساخت. پدر و مادرم چند سالشان است و چند بار در سال آنها را می بینم؟ چه زمانی آن‌ها را از دست خواهم داد؟ عددی که بدست آوردم چندان هم بزرگ نبود؛ از این رو تصمیم گرفتم چنین سایتی را راه اندازی کنم.

 

لوک در عرض 24 ساعت Seeyourfolks.com را به همراه چند نفر طراحی کرد و درد این یادگیری تعداد روزهایی است که سایت به کاربر نمایش می‌دهد تا شاید تغییری در وی ایجاد کند.

 

سایت سی سنت در مورد این پایگاه نوشته است: بعد از راه اندازی این سایت روی تویتر لوک نوشته شد: مادرم زنگ زد با هم و یک ساعت در مورد نیستی صحبت کردیم. می خواهم یک ماه را پیش مادرم باشم؛ زندگی واقعی موثر است! شاید این راهی مناسب باشد.

 

 

hadi بازدید : 15 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)

 


كلیه ی اطلاعات زیراز موسسه ی ائی. ام. تی و آ. ام. تی كه در اروپا و آمریكا واقع شده و تحت مدیریت برجسته ترین زبان شناسان اداره می شود، گرفته شده است و همه ساله گزارشهای زیادی را درباره ی زبانها منتشر می كنند و كلیه ی استانداردهای زبان شناسی از این ادارات كه دولتی هستند،اعلام می شود. به اطلاعات استخراجی از این موسسات توجه كنید:

 

- 19% كلمات انگلیسی از زبان تركی گرفته شده است.
- 92% كلمات فارسی از عربی و تركی گرفته شده و مابقی بدون هیچ فرمولی تولید شده اند.(کاملا زبونه فارسی رو رد کرده خیلی عجیبه تا دیروز از روی کتاب های قانون ابو علی سینا تو دانشگاهاشون تدریس می کردن ولی امروز؟)
- 2% كلمات تركی از ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی گرفته شده است.
- در هیچ یك از زبانهای بین المللی لغتی از زبان فارسی وجود ندارد.
- 39% كلمات ایتالیایی، 17% كلمات آلمانی و 9% كلمات فرانسوی از زبان تركی گرفته شده است.
- 100% كلمات تركی ریشه ی اصلی دارند.
- 100% كلمات انگلیسی، آلمانی ، فرانسوی و تركی دارای عمق ریخت شناسی هستند.
- 83% كلمات انگلیسی ریشه ی اصلی دارند.
- جملات تركی 2% ابهام جمله ای ایجاد می كنند.(یعنی اگر یك خارجی زبان تركی را از روی كتاب یاد بگیرد، پس از ورود به یك كشور ترك زبان مشكلی نخواهد داشت.)
- جملات انگلیسی نیم درصد و جملات فرانسوی تقریبا 1% ابهام تولید می كنند.
- جملات فارسی 67% ابهام تولید می كنند.(یعنی یك خارجی كه فارسی را یاد گرفته، به سختی می تواند در ایران صحبت كرده و یا جملات فارسی را درك كند مگر آنكه مدت زیادی در همان جامعه مانده و به صورت تجربی یاد بگیرد ) كه این برای یك زبان ضعف نسبتا بزرگی است.
- جملات عربی 8 تا 9% ابهام تولید می كنند.
- معكوس پذیری(ترجمه ی كامپیوتری) كلیه ی زبانها به جز زبانهای عربی و فارسی امكان پذیر بوده و برای عربی خطای موردی 45% و برای فارسی 100% است. یعنی زبان فارسی را نمی توان با فرمولهای زبان شناسی به زبان دیگری تبدیل كرد.
زبان تركی را شاهكار زبان معرفی كرده اند كه برای ساخت آن از فرمولهای بسیار پیچیده ای استفاده شده است. خانم "نیكیتا هایدن" متخصص و زبان شناس مشهور آلمانی در موسسه ی اروپایی ((یورو توم)) گفته است: " انسان در آن زمان قادر به تولید این زبان نبوده و موجودات فضایی این زبان را خلق كرده و یا خداوند به پیامبران خود عالیترین كلام ارتباطی را داده است.
هم اینك زبان تركی در بیشتر پروژه های بین المللی جا باز كرده است. به مطالب زیر كه برگرفته از مجله ی 
New science   چاپ آمریكا و مجله ی International Languages   
چاپ آلمان است، توجه نمایید:
- كلیه ی ماهواره های هواشناسی و نظامی اطلاعات خود را به زبانهای انگلیسی، فرانسوی و تركی به پایگاههای زمینی ارسال می كنند.
- پیچیده ترین سیستم عامل كامپیوتری 
os2/8  و معمولی ترین windows زبان تركی را به عنوان استاندارد پایه ی فنوتیكی قرار داده اند.
- كلیه ی اطلاعات ارسالی از رادارهای جهان به 3 زبان انگلیسی، فرانسوی و تركی علایم پخش می كنند.
- كلیه ی سیسستم های ایونیكی و الكترونیكی هواپیماهای تجاری از سال 1996 به 3 زبان انگلیسی، فرانسوی و تركی در كارخانه ی بوئینگ آمریكا مجهز می شوند.
- كلیه ی سیستم ها و سامانه های جنگنده ی قرن 21 "جی- اس- اف" كه به تعداد هفت هزار فروند در حال تولید است، به 2 زبان انگلیسی و تركی طراحی شده اند.
همه ی این مطالب نشان دهنده ی استاندارد بودن و بین المللی شدن و اهمیت ژئوپولیتیكی زبان تركی است. متاسفانه زبان رسمی ما(فارسی) از هیچ قاعده ی فنولوجیكال نیز پیروی نمی كند و دارای ساختار تك دینامیكی است. اما زبان تركی با در نظر گرفتن تمام وجوه به عنوان سومین زبان زنده ی دنیا شناخته شده است، طی یك دستورالعمل اجرایی در تاریخ مه 1992 رسما از طریق همین موسسات به سازمان بین المللی یونسكو اعلام شده كه زبان تركی در كلیه ی دانشگاهها و دبیرستانهای اروپا و آمریكا جزو درسهای رسمی شود و این مسئله هم اكنون در كلیه ی دانشگاههای اروپا و دانشگاههای مطرح آمریكا اجرا شده و دومین زبانی است كه در حال تهیه ی تافل مهندسی دانشگاهی برای آن هستند. اما زبان فارسی رتبه ی 261 را به خود اختصاص داده است آن هم نه به عنوان زبان، بلكه به عنوان لهجه كه این زبان را با ساختاری كه بتوان جمله سازی مفهومی ایجاد كند، شناخته اندو و اگر روی این مسئله كار جدی نشود، در یادگیری مثلا زبان انگلیسی، تركی یا فرانسوی مشكل عمده ای ایجاد كرده و می كند و می بینیم كه فارسی زبانان برای یادگیری زبان انگلیسی با مشكل عمده ای مواجه هستند، ولی ترك زبانان با مشكل یادگیری و تلفظ مواجه نیستند. این مسئله به رفتارهای مغز انسان برمی گردد كه خود دارای بحثهای دامنه داری است و اینكه بسیاری از جملات فارسی بر اساس عادت شكل گرفته اند نه براساس فرمول ساخت و با این وضعیت فرمول پذیری آن امكان ندارد.

زبان ترکی به عنوان سومین زبان از نظر کار برد است.دومین زبان از نظر را حت ترین زبان برای ادای جملات است.خود به عنوان یک زبان رسمی معرفی شده است.زبان ترکی باکویی(ترکی اتا ترک یا همان زبان ترکی که در ایران صحبت می شود ) دومین زبان از زبان ترکی شناخته می شود. 

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نطرتون درمورد مطالب سایت:
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 15
  • بازدید کلی : 2,524
  • کدهای اختصاصی

    جامعه مجازی مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی ایران

    چت روم

    تصویر روز

    کد سخنان بزرگان

  • کد نمایش افراد آنلاین
  • جدول لیگ برتر

    نمایش رتبه الکسا

    تماس با ما

    فرم تماس

    پیغام ورود و خروج

    دیکشنری آنلاین

    نمایش وضعیت در یاهو

    قالب های وبلاگ

  • کد نمایش افراد آنلاین
  • کد ذکر ایام هفته
    Google

    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
    

    جدول لیگ برتر